Kısık Ateş
Blog

Yemek Olimpiyatlarında Jürinin Değerlendirme Kriterleri

Dünya aşçılık yarışmalarında jürinin değerlendirme kriterleri nelerdir?

Yemek Olimpiyatlarında Jürinin Değerlendirme Kriterleri
Paylaş
  • 15B
  • 83
  • Kaydet

OLİMPİYATLARDA JÜRİNİN DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ NELERDİR?

Dünya Aşçılık Olimpiyatları Genel Puanlama Tablosu

JÜRİ DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ

Canlı Yarışma

Kural 1: Yarışma başlamadan önce giyim-kuşam, kişisel bakıma önem verir. Mutfak kurallarına uygunluğu. Pratiklik & Genel hijyen bilgisi, ekipman kullanımı, temizlik ürünleri kullanımı, ekipman depolama kuralları, genel düzen ve tertip.

Kural 2: Ön hazırlık ölçüsü, çalışma yöntemi ve iş akış sıralaması… Takım olma ve kendini ifade edebilme özelliği.

Kural 3: Hijyen deneyimleri, hazırlama becerisi, zorluk düzeyi, atık miktarı, menüdeki maddelerin terminolojisine hâkimiyet.

Kural 4: Pişirme yöntemi, malzeme kalitesi, zamanlama ekipman kullanımı, yemek miktarı doğruluğu.

Kural 5: Besin değeri, malzeme kombinasyonu, orijinallik, yemeğin dokusu, pratik yetenek doğruluğu.

Kural 6: Porsiyon ölçüsü, yemekteki garnitür miktarı, menü terminolojisi, lezzet kombinasyonu, sos dengesi.

Kural 7: Görsel etki, pratiklik menü ile uyum, sunumda hijyen, doğru sıcaklık, müşteri tarafından anlaşılabilirlik.

Kural 8: Tabak sıcaklığı 40 derece olmalı. Yapılan yemeğin ticari, satış odaklı olmalı. Garson tarafından taşınabilme özelliğine sahip olmalı.

Kural 9: jüri daha önceden ön hazırlığa müsaade etmez. Dışardan malzeme temin ettiğini jüri anladığı an diskalifiye eder.

Kural 10: Yarışmacı mutfağı temiz alıp temiz bırakır. Şayet kirli bırakırsa, diskalifiye olur veya puan kriterlerine göre 20 puanı silinir.

Jüri Değerlendirmesi Kriterleri

Display Yarışma

Kural 1: Jüri, teşhir ürünlerinde bütün kategorileri değerlendirmeye aldığında, kullanılacak ürünlerin yenilebilir özelliğe sahip olup olmadığına bakar ve bu sebeple teşhir ürünlerin tümü yenilebilir olmalıdır. İç desteğe müsaade edilir ama dış desteğe asla müsaade edilmeyip diskalifiye edilir.

Kural 2: Jüri, teşhir ürünlerini değerlendirmesinde (sanatsal çalışmalarda) yarışma tarafından belirlenen kategorilerde yazılan ürün ebadına, genişliğine, yüksekliğine, ürünün canlılığına, renk uyumuna, yenilebilir ürünler kullanılmasına, perspektif bakış açısına, doğallığına ve etnik bir çalışma olmasına bakar.

Kural 3: Kompozisyon: Görselliğin ve renklerin uyum içinde vurgulandığı bir kompozisyonda tat ve lezzet hissettirilecektir.

Kural 4: Profesyonel bir hazırlık: Günümüz modern mutfak sanatlarının temel prensipleri vurgulanarak, doğru yiyecek hazırlama prensipleri uygulanacaktır.

Kural 5: Sunum modern tarzda yapılacak, iştahı açacak, lezzet hissi uyandıracak ve şık bir karakteristiğe sahip olacaktır.

Kural 6: Kompozisyon olarak hazırlanan çalışmada, tabaktaki malzemeler iyi dengelenmiş olmalıdır; ürünlerin vitamin, karbonhidrat, yağ dengesi, sunumdaki renk uyumu, hazırlanış pratikliği vs. göz önünde bulundurulacaktır.

Kural 7: Düzenleme ve servis temiz ve örnek alınacak nitelikte, zamanı iyi kullanarak pratik hazırlanmış bir tabak olmalıdır. Yapay dekorlar kullanılmamalıdır.

Kural 8: Sanatsal çalışmaların yüksekliğinin 1,60 metreyi, genişliğinin de 1 metreyi geçmemiş olması gerekmektedir.

Kural 9: Zorluk Derecesi: Kişisel beceriler çalışmada ne ölçüde ortaya konulmuş, fark edilebilir nitelikte artistik figürler olarak ne derecede çalışmaya yansımış, zaman nasıl kullanılmış ve tema ne denli vurgulanabilmiş.

Kural 10: Malzeme kullanımı ve performans: Materyal ne kadar ustalıkla kullanılmış ve işlenmiş, yani detay ve ince işçilik kuralları.

Kural 11: Artistik düzenlemeler ve Yaratıcılık: Genel etik ve estetik kurallarına ne kadar uyulmuş. (Bu noktada puanlanacak olan ana unsur, çalışmanın esinlendiği konunun nasıl bir etki yarattığıdır.)

Dünya Aşçılık Yarışmaları Genel-Standart Yemek Porsiyonları

Kural 12: Reklam etkileri ve Satış promosyonu: Bu kısımda önemli olan, ürünün hatırlattığı şeyin mutfak sanatları ile ilgili bir çalışma olduğudur. İşlediğiniz ve esere dönüştürdüğünüz ürün, doğaçlama bir fikrin ürünü olduğu etkisini yaratmalı, yani özgün ve kopya niteliği taşımayan bir temayı yansıtan bir çalışma olmalıdır.

Rafet İnce
Rafet İnce
NG Grup Gastronomi Direktörü

Yorumlar

Bu gönderiye henüz yorum yapılmamış.

Benzer Yazılar

Murat Aslan
Murat Aslan
Big Chefs Mutfak Koordinatörü
Bir Lokma Hayat

Bir Lokma Hayat

19 Aralık 2017

Yemek gibidir hayat!

14B Görüntüleme
Eyüp Kemal Sevinç
Eyüp Kemal Sevinç
EKS Mutfak - Kurucu Şefi
Turizm Gastronomisinde Eğitimin Önemi

İyi bir şef olmanın ilk adımı, işinde usta şeflerden alınan gastronomi eğitimleri ve öğretilen tekniklerdir.

16B Görüntüleme
Rafet İnce
Rafet İnce
NG Grup Gastronomi Direktörü
Profesyonel Mutfaklarda Kişisel Gelişimin Önemi

Hayal kurmaktan korkmayın. Çünkü hayal gücü insanın en önemli silahıdır!

14B Görüntüleme