Yükleniyor…

Yumurta hakkında bilinmesi gerekenler

Yumurtanın faydalarını, içindeki say say bitmez. Hatta o kadar ki, her gün yememiz tavsiye edilmektedir. Yumurtanın sarısında C vitamini dışındaki tüm vitaminler, fosfor, iyot ve selenyum bulunmaktadır. Akında ise protein bulunmaktadır. En önemlisi de yumurtayı nasıl yediğinizdir. Haşlanmış yumurta her zaman için daha sağlıklı olan olarak kabul edilmektedir.

Yumurtayı nasıl pişirdiğinde önemli bir konudur. Doğru bir ısıyla akışkan bir yumurta sarısı ve yumuşak bir ak ortaya çıkar. Fazla ısı uygulanırsa yumurta akını sert ve lastiğimsi olur ve sarısını da kurutur. İyi pişmiş tercih ederseniz 1-2 haftalık yumurta kullanın. Kek veya pasta yapmak istersenizde oda sıcaklığındaki yumurtaları kullanın. Yumurta ayrıca yemekleri verdiği kıvam ve lezzet için de önemlidir. Yumuta akı tatlıları kabartır, sarısı da yoğunluk katmaktadır. Ayrıca yumurta akı bazı kokteyllerde kıvam, den ge ve sunum için tercih edilir. Pastacılık da yapılan pastacı kreması için de yumurta sarısı vazgeçilmezdir. En önemlilerinden yumurta ile yapılan çorba terbiyesi. Yumurta alırken ki dikkat etmemiz gereken önemli şeylerden biri de kırık olmamasıdır. Çünkü aksi halde içlerinde bakteri oluşumu gerçekleşebilir. Marketlerde satın alırken organik sertifikalı, serbest dolaşan, doğal beslenen tavukları tercih edilmesi önemlidir. Yumurtayı saklamaya gelince, buzdolabında 4-5 hafta kadar dayanmaktadır. Buzdolabında bekledikçe lezzet değişmemektedir ama beyaz ve sarısının dokusu incelmektedir. Taze olmayan bir yumurtayı kırdığınızda akı yayılır, sarısı dağılmaktadır. Test etmek isterseniz eğer, ılık su dolu bir kaba yumurtayı koyun. Taze yumurta suyun dibinde kalır ama bayat olan suda yüzer. Bayat olan yumurtalar yine de kullanılır ama kırdıktan sonra kokusuna ve rengine dikkat edilmelidir. Yumurtayı buzdolabında kendi kartonuyla sağlamak en sağlıklısıdır. Çünkü karton kutu yumurtanın su kaybetmesini önlemektedir.